فصل سوم نوار زرد با تغییر کارگردان ساخته میشود/ بازیگران سینمایی به کار تلویزیونی رغبت ندارند
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۳۰۴۸
کارگردان سینما و تلویزیون در برنامهای پرده از یک حقیقت برداشت و گفت: متأسفانه بازیگران سینمایی ما، اخیراً رغبت زیادی برای حضور در تلویزیون ندارند، امیدوارم تعدادی از بازیگران سینما که به پول فکر میکنند خودشان هم باید به سینما و تلویزیون رحم کنند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریالیست شب گذشته پس از چند هفته به صورت زنده پخش شد البته یک ساعت دیرتر از زمان همیشگی خودش و در ساعت 24 روی آنتن رفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سروش محمدزاده کارگردان فصل دوم سریال «نوار زرد» میهمان این برنامه بود. وی با بیان اینکه فصل اول «نوار زرد» را دوست داشته درباره پیوستن خود به فصل دوم این سریال گفت: وقتی پیشنهاد فصل دوم را دادند، مشتاقانه پذیرفتم. آقای آذربایجانی مشغول ساخت سریال «برف بیصدا میبارد» شدند، شبکه هم به این تصمیم رسید که تا برگشت ایشان زمان زیادی طول میکشد به همین دلیل پیشنهاد کار را به من دادند. من قبل از نوار زرد، سریال «سیاوش» را کار کرده بودم که تعدادی صحنه اکشن داشت اما گمان میکنم ساخت تله فیلم «ایکس ری» در این انتخاب بیتأثیر نبود.
محمدزاده کارگردان این سریال تلویزیونی تأکید کرد: بعد از اینکه متوجه شدیم امیر آقایی در سریال حضور نخواهد داشت، مهمترین چالش من این بود که چطور میتوان سریال را ادامه داد، در حالی که فیلمنامه آن امتداد فیلمنامه فصل اول است. در جلسهای که با آقای لکزاده داشتیم، من پیشنهاد دادم که یک کارآگاه دیگر را در نظر گرفت، اما او مخالفت کرد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پکیج بازیگران کامل عوض شود البته این کار خطر بزرگی بود زیرا امیر آقایی در این سریال طرفداران زیادی داشت. اما به هر حال ما وارد این کار شدیم و بیننده هم بعد از چند قسمت، با بازی آقای بانیپال شومون ارتباط برقرار کرد.
فصل سوم «نوار زرد» هم ساخته میشود اما نه با کارگردانی من!
این کارگردان با بیان اینکه محمدرضا شفیعی قصد ساخت «نوار زرد 3» را دارد، ابراز داشت: برای ساخت این فصل با من صحبت نکردهاند. من هم برای آنها آرزوی موفقیت کردم زیرا کار پلیسی ساختن بسیار سخت است و به این نتیجه رسیدهام که ملودرام بسازم. «نوار زرد» 30 قسمتی بود، بیش از 17 پرونده پلیسی که داستانهای آنها در هم ادغام میشدند، در این اثر بررسی شد. بیش از 180 لوکیشن و 200 بازیگر جلوی دوربین داشتیم که از این تعداد 150 نفر تنها در چند سکانس بازی میکردند اما چون قصه پیش میبردند، لازم بود که بازیگران خوبی را انتخاب کنیم.
وی با اشاره به استفاده حداکثری از بازیگران تئاتر در سریال «نوار زرد»، ادامه داد: بعضاً بازیگرانی را آوردیم که گمان میکردند سینما فقط پارتیبازی است، خواستیم متوجه شوند که خیلی هم اینطور نیست.
همکاری ناجا نصفه و نیمه بود، از دانشگاه انتظامی روزی سه بار بیرونمان میکردند!
محمدزاده چالشهای ساخت یک سریال پلیسی را اینگونه تشریح کرد: ارگانهای بسیاری در تولید یک کار پلیسی درگیر میشوند که مهمترین آنها ناجا است. قاعدتاً بایستی همراهترین ارگان هم خود ناجا باشد. من کمکهای آنها را نادیده نمیگیرم اما همکاریشان نصفه و نیمه بود. برای ساخت سریال اداره آگاهی به ما ندادند و از دانشگاه انتظامی هم روزی سه بار بیرونمان میکردند. البته این نقص به تلویزیون هم مربوط است؛ اینکه چرا شهرک سینمایی نداریم.
وی افزود: وظیفه اصلی شرکت ناجی هنر، برقراری ارتباط بین هنر با پلیس است. اما ساختار همین شرکت هم نیاز به بازنگری دارد. ما حتی برای نیروهای عملیات هم با مشکل مواجه بودیم، باید عوامل ناجی هنر هم تربیت یافته این کار باشند زیرا به ما اجازه نمیدهند که هنرور لباس نظامی بر تن کند.
کارگردان سریال «سیاوش» در خصوص انتقادهایی که به فیلمنامه فصل دوم سریال «نوار زرد» وارد شد، اظهار کرد: پاسخ نهایی یک یا دو پرونده در سریال کمی به تعویق افتاد. در کل من فیلمنامه را دوست داشتم و نمیخواستم با دخالت خود، زحمت یکسال و نیمه نویسندگان را زیر سؤال ببرم. البته پایانبندی سریال مد نظر من نبود. چند اشکال کوچک هم به فیلمنامه وارد بود که بچهها رفع کردند. البته ما یکسری محدودیت داشتیم و دوستان ناجا، ایرادات فیلمنامهای زیاد گرفته بودند. ما جنگیدیم آنها را پیروز کنیم. اگر سرگرد قصه ما دوست خود را به اتاقش راه نمیداد، این اشتباه جلو نمیرفت و او ضربه نمیخورد. در مجموع یکسری نکات را توجیه و یکسری را اصلاح کردیم و آنچه به نمایش درآمد، با نمره 80 اثر مطلوب به شمار میآید.
بازیگران دیگر رغبتی به حضور در تلویزیون ندارند
وی درباره انتخاب بانیپال شومون توضیح داد: بعد از اینکه انتخاب بازیگر جدید مطرح شد، آقای هندی جانشین تهیهکننده هم آقای بانیپال را پیشنهاد کرد. در طول 7 ماه فیلمبرداری، آقای بانیپال بسیار یکدست بودند. متأسفانه بازیگران سینمایی ما، اخیراً رغبت زیادی برای حضور در تلویزیون ندارند و این یک چالش بزرگ برای کارگردان است. امیدوارم تعدادی از بازیگران سینما که به پول فکر میکنند بدانند که یک جایی باید خودشان به سینما و تلویزیون رحم کنند. آیا واقعاً برای 8 ساعت کار در 26 روز از ماه، باید 1 میلیارد تومان دستمزد طلب کرد؟ اگر مراقبت نکنیم قطعاً بنای سینما و تلویزیون فرو خواهد ریخت.
محمدزاده همچنین خطاب به مدیران گفت: برآورد سریالها کارشناسی لازم دارد، قطعاً برای کار پلیسی به اندازه ملودرام نمیتوان هزینه کرد. کیفیت سریالها حقالناس است که تلویزیون باید آن را حفظ کند. سریالسازی کار تکنیکی و فنی است که نیاز به پول دارد.
آخرین خبرها از سریال «نونخ4»، «حکم رشد» و کار جدید احمدرضا درویشسریال دهه فجری تلویزیون بعد از دهه فجر رسید! + فیلمخبرِ ساخت سریال سه سردارِ شهید از زبانِ معاون سیماتلویزیون در دهه فجر سریال کم داشت!انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: سریال شبکه یک رسانه ملی سریال شبکه یک رسانه ملی سینما و تلویزیون بازیگران سینما نوار زرد فصل دوم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسکخونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسکخونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.
علاوه بر جمع زیادی از کودکان و خانواده های آنان و شرکت کنندگان در این جشنواره، هنرمندانی همچون عادل بزدوده، وحید آقاپور مریم سعادت، حسن دادشکر، مهدی صبایی، هومن حاج عبداللهی، محمد بحرانی، رضا فیاضی، ماشاالله شاهمرادی زاده، ساقی زینتی، حسن دادشکر در کنار محسن برمهانی معاون سیما، محمدرضا باطنی مدیر شبکه امید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حاضران در این مراسم بودند.
در این نشست که با حدود ۹۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری خردسال و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، یک نمایش موزیکال کوتاه توسط سه بازیگر کودک اجرا شد.
در ادامه نمایش عروسکی کوتاهی توسط «خاله گلی» و گودرز اجرا شد.
در ادامه این نشست، محسن برهانی معاون سیمای رسانه ملی پشت تریبون آمد و عنوان کرد: باید از همه کسانی که این رویداد مهم رسانهای را برای دومین بار برگزار کردند تشکر کنم.
وی اظهار کرد: در دورانی که تولید محصول برای خردسالان و کودکان به سمت پویانمایی و واقعیت مجازی رفته است، کمک به اینگونه تولید محتوای کودک کار بزرگی است. از آقای باطنی و دبیر جشنواره سپاسگزارم که رویدادی را برگزار کردند که بیست میلیون نفر از کودکان و خردسالان ما با رأی دادن در آن مشارکت کردند.
وی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این رویداد به صورت بینالمللی برگزار شود، چرا که خلأ آن در منطقه احساس میشود چراکه در کشورهای دیگر هم بحث نمایش عروسکی با آمدن ابزارهای رایانهای کمرنگ شده است.
معاون سیما گفت: امروز قرار بود آقای جبلی ریاست محترم سازمان هم در این مراسم حضور داشته باشند که به خاطر کار غیرمترقبهای که پیش آمد از بنده خواستند تا به نمایندگی از ایشان در این جمع صمیمانه و پرنشاط حاضر شوم.
در ادامه، مهدی صبایی وحید آقاپور به روی سن آمدند تا در کنار محسن برهانی معاون سیما جوایز تعدادی از منتخبان را اهدا کنند.
در بخش بازیگری از گروه تئاتر «کی بود کی بود من نبودم» تقدیر به عمل آمد.
محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک در ادامه این مراسم روی سن آمد و گفت: عروسکها از مهمترین زبانهای مشترک ما و کودکان است و کارشان این است که ما را به دنیای خیال ببرند. مدتی بود که حضور عروسکها در تلویزیون کمرنگ شده بود. تلاش ما در برگزاری این جشنواره این بود که عروسکها را با قدرت و باشکوه به تلویزیون برگردانیم و خاطره سازی این عروسکها را که در دهه شصت و هفتاد پررنگ بود را دوباره احیا کنیم.
مدیر شبکه کودک اظهار کرد: ما شاهد ارسال بیست میلیون رأی به جشنواره دوم «عروسکخونه» بودیم ضمن اینکه ویدىوهای ما در این دوره از جشنواره در سراسر کشور ۲۴۰ میلیون تماشا داشت. این استقبال و همراهی مخاطبان حتماً انگیزه ما را برای ادامه مسیر بیشتر میکند.
در ادامه رضا فیاضی، وحید جلیلی، هومن حاج عبداللهی و مریم سعادت برای تجلیل از حسن دادشکر پیشکسوت نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه آمدند.
حسن دادشکر با ابراز تشکر از این مراسم نکوداشت گفت: آن چیزی که من و همنسلان من انجام دادند چیزی جز وظیفه نبوده؛ من از سال ۱۳۵۰ با دیدن یک نمایش عاشق کار کودک شدم و پس از دوران دانشجویی این راه را ادامه داد. م به امید اینکه نسلی از هنرمندان جدید را برای این کشور تربیت کنم.
این هنرمند پیشکسوت افزود: نمایش کودک فقط یک پدیده سرگرمکننده نیست، بلکه فرهنگساز است و تحول ایجاد میکند.
من اینجا و هر جا که تریبونی بوده وظیفه خود دانستم و میدانم این بگویم که ما کارهایی زیادی در سطح کشور داریم که ملغمهای از جیغ و هورا کشیدن است. این شکل از برنامهسازی کار درستی نیست. چرا در تلویزیون همه مثل هم کار میکنند و خلاقیت ندارند؟ چرا همه از بچهها میخواهند جیغ و هورا بکشند؟ ما نباید تماشاگرمان را خسته کنیم و بعد از آنها بخواهیم که حیف و داد بکشند
وی عنوان کرد: با جیغ و دست هورا و تشویق فقط احساسات را تخلیه میکنیم؛ بنابراین به عنوان یک علاقهمند از مسئولان تلویزیون خواهش میکنم؛ و پیشنهاد میکنم که فکری برای این فرمول دست و جیغ و هورا بکنند.
دادشکر اظهار کرد: من خدمتگزار بچههای ایران هستم و از این جشنواره و همکاران و اساتید خودم که در این مراسم حضور دارند تشکر میکنم. ما نسلی بودیم که جز خدمت به فرهنگ و هنر به کار دیگری فکر نمیکردیم.
در ادامه، با پخش کلیپهایی از مجموعههای تلویزیونی خاطره ساز دهه شصت و هفتاد از عادل بزدوده عروسکسازی پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.
وی در صحبتهای کوتاهی گفت من بیشتر با عروسکها زندگی میکنم و با آنها صحبت میکنم.
بزدوده افزود: خاطرهای هم دارم که مربوط به طراحی عروسک مجموعه «ماجراهای تا به نا» است. وقتی اسم عجیبوغریب «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» برای این عروسک انتخاب شدو ما اولین سکانسها را کار میکردیم تنها کسی که در اولین پلانها توانست این اسم را درست بگوید، مانی نوری ۶ ساله بود که برای ما شگفتآور بود. چون خانم برومند اصرار داشت که این اسم سیلاب بندی شود و آهنگین شود تا در ذهنها ماندگار باشد.
انتهای پیام/
سید مرتضی حسینی